Heab Byggställningar AB etablerades 1986 och har sedan starten monterat ställningar för både fasad och industri. 

Allt vi gör utgår från människan. Därför är alltid säkerhet det viktigaste för oss.

Vi tror på att göra byggarbetarens arbete säkrare och effektivare. Vi skapar arbetsmetoder tillsammans med våra kunder som minskar risken för olyckor och ger lönsammare byggen.

Vi tror på hållbar utveckling där vi tar ansvar för mångfald, miljö, arbetsmiljö, ergonomi och samhälle.

Heab Byggställningar är ett företag inom Heabkoncernen.

 

Heab är kvalitets-, miljö-, och arbetsmiljöcertifierade:

  • ISO 9001:2015 (Kvalitet)
  • ISO 14001:2015 (Miljö)
  • OHSAS 18001:2007 (Arbetsmiljö)



  • Fasadställningar

  • Industriställningar

  • Väderskydd

  • Klätterplattform

  • Skydd och säkerhet

Dags att njuta av en långhelg!

Läs hela artikeln

Heab söker en Redovisningsansvarig

Vi söker en prestigelös och affärsdriven redovisningsansvarig som trivs i en entreprenöriell miljö till sitt team i Malmö. Trivs du i en ansvarstagande och central roll inom ekonomi och är redo för nästa steg, tveka inte att skicka in din ansökan. 

Som redovisningsansvarig ansvarar du över redovisningen gällande flera bolag inom Heabkoncernen, som har en omsättning på mellan 3–11 miljoner. Det innebär att du sköter det dagliga ekonomiarbetet för bolagen Ställningsskolan, Heab Resurs, Heab Bemanning, Carenta Industri och Procognito. Här är du givetvis även ansvarig för att bolagen levererar efter en hög redovisningsmässig standard. 

Du rapporterar till CFO men kommer även jobba nära koncernens ekonomichef. 

Arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsansvarig kommer du ha en bred ekonomisk funktion. Du kommer arbeta med bolagens löpande redovisning, leverantörsreskontra- och kundreskontrahantering samt med månad- och årsbokslut. I rollen ingår även påminnelse- och kravhantering, avstämningar, arbete med underlag till revisorer samt lönehantering för 35 tjänstemän.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete inom redovisning och trivs i en central ekonomisk roll. Du är väl insatt i frågor som rör redovisning, moms, skatt och andra relaterande uppgifter. Du har goda kunskaper i Excel och van att arbeta i olika ekonomisystem. Har du även erfarenhet av arbete i Hogia är det meriterande. 

Då det är ett litet team så krävs det att du är flexibel i ditt arbetssätt och har möjlighet att växla mellan detaljer och ett bredare helikopterperspektiv. 

Som person är du är bekväm i en roll som kräver ansvar och eget driv. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta samt är mycket noggrann i ditt arbete. 

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Search International. Du ansöker genom att klicka på denna länk, som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i dina kontaktuppgifter samt bifogar brev och CV. Kontaktperson på Academic Search International är Emmy Olsson, emmy.olsson@academicsearch.se, 073-650 31 55. 

Löpande urval tillämpas - så ansök gärna omgående!